Welcome to our website !

Recipe: Delicious Pes masak berlado (ayam & kentang)

By tháng 9 15, 2020

Pes masak berlado (ayam & kentang). #jommasak #masakan #resepi Terima kasih kerana masih sudi menonton dan follow di channel Afisz Aris yang masih subscribe, like, share dan komen afisz. "Pes Mama" adalah pes serbaguna dari bahan tumisan asas untuk membantu dan memudahkan dalam penyediaan makanan dengan cepat dan pantas. Ini merupakan masakan kegemaran family kami. Takda guna sukatan tepat, resepi masakan yang sangat ringkas.

Pes masak berlado (ayam & kentang) Panakan air, masukkan pes asam pedas tadi, tunggu sampai naik bau, masukkan air asam jawa, tunggu sampai mendidih. Bila nak makan, ambil pes dan masukkan dalam kuali. Biarkan seketika sehingga semua bahan berubah warna dan agak masak. You can cook Pes masak berlado (ayam & kentang) using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Pes masak berlado (ayam & kentang)

  1. Prepare of Bahan untuk ditumbuk @ digiling.
  2. Prepare 2 of labu bawang besar.
  3. You need 1 inchi of halia.
  4. Prepare 3 ulas of bawang putih.
  5. It's 5 of biji cili merah.
  6. You need of Bahan untuk menumis.
  7. You need 1/2 cawan of minyak masak.
  8. It's 1/2 of biji limau nipis diambil airnya.
  9. You need 1 1/2 of sudu kecil garam halus.
  10. Prepare 1/2 of sudu kecil serbuk perasa ajinomoto.

Senang sangat nak masak ayam goreng sambal berlada hijau ni. Kalau nak makan dengan ikan bilis, korang gantilah dengan ayam goreng tu. Baca Juga Labu Kuning Masak Lemak Udang. Panaskan minyak dalam kuali, goreng ayam separuh masak.

Pes masak berlado (ayam & kentang) instructions

  1. Sediakan bahan-bahan untuk dilumatkan di dalam batu lesung. Tumbuk bahan 3/4 lumat. Hati-hati kerana bila gunakan bawang besar apabila menumbuk ianya akan berair. Takut-takut terperrcik masuk ke mata.
  2. Apabila bahan kisar sudah siap, panaskan minyak di kuali dan sedia untuk menumis. Goreng hingga peccah minyak dan kekuningan..
  3. Masukkan 1/2 cawan air, air asam limau, garam dan serbuk perasa. Dan goreng lagi hingga bahan tumisan kering airnya. Siap untuk disejukkan untuk disimpan..
  4. Jika hendak makan goreng saja ayam, kentang atau apa-apa bahan menarik untuk digaul bersama..

Keluarkan minyak dan tinggalkan sedikit untuk menumis. Sangat sedap Ayam Berlada Cili Merah ini sehingga Aween makan meratah ratah kerana tak sabar menunggu nasi masak. Saya menyediakan lauk ini untuk Aween kerana kami ada jemputan majlis perkahwinan anak sahabat kami di Kampung Jawa Shah Alam. Bahan blend / tumbuk chilli padi chilli besar merah bawang merah bawang putih sedikit halia. Ayam - Kurma ayam - Ayam Bakar Kicap - Ayam gepuk - Sambal Ayam Penyet - Ayam Goreng Holland Kimchi - Ayam Bakar Madu Blackpepper Ala Ayam masak Sambal - Berlado Fried Chicken და ტკბილი კარტოფილი - პენსიები Curry Chicken - შემწვარი ქათამი და ბოსტნეული - Chicken. "Asam Pedas Pari yg pekat±Ayam Msk." Asam pedas pari set and ayam masak lemak cili api set.

You Might Also Like

0 nhận xét