Welcome to our website !

Recipe: Tasty Sup ayam mammee chefff 😘

By tháng 9 05, 2020

Sup ayam mammee chefff 😘. Resepi Sup Ayam paling mudah tapi sedap! Bahan-bahan yang diperlukan pon senang je. Iday guna sup bunjut dalam resepi ini.

Sup ayam mammee chefff 😘 Kamu bisa membuatnya langsung di dalam rumah. Sup ayam ala mamak (chicken soup malaysian indian muslim style). Hari ini saya menyediakan Sup Ayam mengikut apa yang disarankan di pek pembungkusan Rempah Sup Adabi. You can cook Sup ayam mammee chefff 😘 using 11 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Sup ayam mammee chefff 😘

  1. You need of ayam setengah kiloo.
  2. Prepare of air agak2 (nak pekat kurangkan,nak lebih2 kan).
  3. Prepare of kentang 3 biji potong kecik2.
  4. You need of bawang merah 4 biji.
  5. Prepare 6 ulas of bawang putih.
  6. You need of halia 5 inc.
  7. It's of kiub pati ayam 2 ketul.
  8. You need of mamme cheff REMPAH RATUS(BAHAN UTAMA).
  9. You need daun of sup.
  10. Prepare daun of bawang.
  11. It's of garam @ secukup rasa + ajinomoto.

Bukan cara saya menyediakan sup yang biasa yang mana saya akan tumis darat. Masukkan ayam dan rempah sup yang dibancuh dengan segelas air. Sup ayam merupakan salah satu menu andalan keluarga yang bisa dinikmati oleh semua anggotanya, dari anak-anak hingga orang tua. Tidak hanya itu, bahan pembuatannya yang terbilang awet disimpan di lemari es, memudahkanmu mengolahnya kapan saja.

Sup ayam mammee chefff 😘 step by step

  1. Saya suke hiris je sbb nanti dalam sup saya boleh ambil je xkalau blend die halus trus hilang crunchy.. so boleh ikot suke nk potong atau blend....
  2. Dah layu boleh masukan rempah ratus serbaguna + kiub ayam + ayam + air + kentang....
  3. Tunggu kentang dah lembut,, baru masuk perasa + garam + daun sup dan daun bawang....
  4. Done siap dihidangkan, boleh makan dengn bihun atau nasi, tapi kalau sup tulang memang padu makan dengann nasi... mana nk dapatkan mamee cheff ni, saya beli kat pasaraayaaa je...

Akan tetapi, memasak sup ayam tidak. Bihun sup ni boleh di masak menggunakan ayam, daging dan tulang tapi untuk cara yang paling ringkas dan mudah elok di masak bihun sup ayam je. Yelah, ayam ni kan cepat untuk di masak. Sup ayam adalah sup yang terbuat dari ayam, yang dicampur dengan berbagai bahan makanan lainnya. Sup ayam klasik terdiri dari kaldu encer, yang dimasukkan potongan ayam atau sayuran; umumnya ditambahkan dengan pasta.

You Might Also Like

0 nhận xét