Welcome to our website !

Easiest Way to Prepare Delicious Ayam Tempe Masak Sos Tiram

By tháng 7 04, 2020

Ayam Tempe Masak Sos Tiram. Hi semua, sis nak share menu yang selalu sis buat iaitu Ayam & Sosej Masak Sos Tiram , cuma kali ni sis letak sosej. Ayam sos tiram dimasak dengan kaedah yang amat senang. Guna bawang saja, campak-campak terus jadi sedap.

Ayam Tempe Masak Sos Tiram Ayam masak sos tiram ni boleh dimasukkan dalam kategori slow cooking /renehan. Dari setengah periu air kelapa, ianya hanya tinggal sedikit kurang dari suku sahaja Terima kasih kepada Puan Sufie Adila yang sumbangkan resepi ayam masak sos tiram air kelapa ni. Hidangan ayam yang penuh dengan rasa sikit pedas, masin & manis cukup menyelerakan. You can cook Ayam Tempe Masak Sos Tiram using 10 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Ayam Tempe Masak Sos Tiram

  1. You need 1 of bungkus tempe.
  2. Prepare 2 potong of dada ayam rebus.
  3. Prepare 3 of siung bawang merah.
  4. It's 2 of siung bawang putih.
  5. Prepare 3 of buah cili padi.
  6. You need 1 of sdt serbuk lada.
  7. You need 2 of sdm sos tiram.
  8. You need 2 of sdm kecap manis.
  9. It's 1 of sdt garam.
  10. You need 1 of sdt serbuk kunyit.

Hidangan ayam masak sos tiram bersama asparagus ini cukup menyelerakan dan berkhasiat. Menu ini sememangnya sangat sesuai untuk ibu yang berkerjaya dan tidak mempunyai banyak masa untuk memasak. Ini kerana menu ini sangat mudah disediakan dan juga sedap dimakan. Resep ayam yang dimasak secara praktis namun rasanya tidak bisa diremehkan, karena lezat sekali.

Ayam Tempe Masak Sos Tiram instructions

  1. Potong tempe sebesar jari. Dada ayam yang sudah di rebus di carik kasar. Beri 1 sdt garam dan serbuk kunyit.
  2. Panas kan minyak, Tumis bawang merah putih dan cili, setelah naik bau masukkan ayam tempe. Goreng sampai agak kering..
  3. Tambahkan sos tiram, kicap manis, lada bubuk, dan setengah cawan air. Godak supaya rasa tercampur sebati.
  4. Sesuaikan rasa, dan masak sehingga air mengering. Angkat dan sajikan sebagai lauk pelengkap nasi hangat..

Bunda bisa mendapatkan kemudahan dalam mengolah Saus serbaguna yang terbuat dari tiram asli yang praktis dimasak untuk aneka jenis masakan. Di resep ini, cukup menggunakan bahan-bahan. Ayam bisa diolah jadi berbagai menu masakan yang menggugah selera, seperti digoreng atau dibakar. Akan tetapi jika kamu bosan dengan masakan ayam Namun sebelum mulai masak, kamu perlu mengetahui bagaimana cara memasak ayam yang benar. Pertama, pilihlah ayam yang masih muda.

You Might Also Like

0 nhận xét