Welcome to our website !

Easiest Way to Cook Yummy Tips goreng ikan keli

By tháng 7 02, 2020

Tips goreng ikan keli. Haa… Yang dah buka artikel dan tengah membaca tips ni mestilah minat ikan keli kan. Kalau tak, takkanlah beriya nak tahu tipsnya kot? Takpun, kena paksa masak ikan keli sebab suami atau famili suka makan ikan keli.

Tips goreng ikan keli Tips Dan Petua Ikan Keli Goreng Berlada. Bagi menghilangkan bau hanyir ikan keli, anda boleh menggunakan air asam jawa. Untuk elak ikan keli meletup-letup ketika menggoreng, anda boleh lumurkan ikan keli (yang sudah dikunyitkan) dengan tepung. You can cook Tips goreng ikan keli using 4 ingredients and 4 steps. Here is how you cook that.

Ingredients of Tips goreng ikan keli

  1. It's of Ikan keli.
  2. Prepare of Garam kunyit.
  3. You need of Minyak masak.
  4. It's keping of Asam.

Kerenah anak-anak pabila permintaan nak makan ikan keli goreng. so saya kongsikan cara-cara menggoreng ikan keli dgn mudah dan cepat. dan yg penting. Ikan keli merupakan antara menu kegemaran ramai. Antara hidangan yang popular adalah masak lemak cili api, goreng berlado dan banyak lagi. Satu masalah yang sering kita hadapi apabila menggoreng ikan keli adalah ia melekat pada kuali dan hasil gorengan jadi tak cantik.

Tips goreng ikan keli instructions

  1. Pastikan minyak betol² panas.
  2. Campakkan asam keping.
  3. Goreng bahagian sebelah dulu, betol² dh masak baru balikkan sebelah lagi.. jangan dok balikkan selalu, nanti ikan dh tak cantik...
  4. Dah siap....

Ikan keli, pernahkah Anda mendengar nama jenis ikan ini atau bahkan melihatnya? Sepintas namanya memang asing, tapi ini adalah nama lain dari ikan Makanan yang diberikan pada ikan keli adalah hal-hal yang kotor, seperti halnya bangkai ayam. Mengonsumsi ikan keli ini memang dianggap halal. Sebiji kuih yang kecil ini mengandungi jumlah kalori yang sama dengan ikan keli goreng. Ikan goreng garing dan renyah sangat enak rasanya.

You Might Also Like

0 nhận xét