Welcome to our website !

Easiest Way to Make Yummy [Ayam] Nasi ayam madu

By tháng 7 18, 2020

[Ayam] Nasi ayam madu. Dalam video ini menunjukkan cara bagaimana membuat nasi ayam madu dengan mudah. #nasiayammadu #youtubemaksaya. Editor video page nasi ayam madu kami. Saya mengucapkan ribuan terima kasih pada semua cust yg support nasib ayam madu kami..

[Ayam] Nasi ayam madu Order air teh o limau dapat air limau order nasi. Hidangan nasi ayam madu menjadi istimew di hati peminatnya kerana rasanya yang sedap dan juga rasa ayam yang bersalut madu semakin menggoda selera. Nasi ayam madu kebiasaannya dijadikan santapan untuk acara majlis mahupun kenduri. You can cook [Ayam] Nasi ayam madu using 32 ingredients and 6 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of [Ayam] Nasi ayam madu

  1. You need of A. Sup/air rebusan.
  2. Prepare 10 of ketul ayam.
  3. You need 1 of biji bawang besar.
  4. It's 2 of ukas bawang putih.
  5. It's 1 of kiub ayam.
  6. It's 1 of inci halia.
  7. You need 5 cawan of air.
  8. You need of B. Perap Ayam.
  9. You need 2 of sudu kicap cair.
  10. It's 2 of sudu sos tiram.
  11. It's 3 of sudu madu.
  12. It's 1/2 cawan of air rebusan ayam.
  13. You need of C. Nasi.
  14. It's 3 of pot beras.
  15. You need 2 of sudu butter.
  16. Prepare 3 of biji bawang merah.
  17. Prepare 2 ulas of bawang putih.
  18. Prepare 1 of inci halia.
  19. Prepare 70 gm of kulit ayam.
  20. Prepare of D. Bahan sos.
  21. Prepare 4 of biji cili besar merah.
  22. Prepare 2 ulas of bawang putih.
  23. Prepare 2 of sudu sos cili.
  24. You need 2 of sudu organic raw cane sugar.
  25. You need 1 of sk garam pink.
  26. You need 1 of sudu air limau.
  27. You need of E. Kicap.
  28. You need of Mengunakan Kicap lebihan bahan perapan ayam.
  29. You need of Bahan hiasan.
  30. Prepare of Salad.
  31. You need of Tomato.
  32. You need of Timun.

Nasi Ayam Madu Fantasia - Anika Selera Wangsa Maju, Wangsa Maju, Kuala Lumpur; Nasi Ayam Madu Fantasia - Anika Selera Wangsa Maju için Fotoğraf, Fiyat, Menü, Adres, Telefon, Yorumlar, Harita ve daha fazlası Zomato'da. Nasi Ayam Madu, Nasi Ayam Goreng, Nasi Ayam Teriyaki, Nasi Ayam Lucu, Nasi Tumpeng Mini, Nasi Tumpeng Jakarta, Nasi Tumpeng Murah, Nasi Tumpeng Ulang Tahun, Nasi Tumpeng Komplit, Nasi Tumpeng Hias. Dapur Wulananda adalah cabang usaha Mypadz Cafe yang menyediakan paket. Restoran ini berhampiran dengan Stadium Tun Abdul Razak di Kali ini Teeb TV singgah di Bandar Tun Razak, Jengka untuk menikmati Nasi Kukus dan Nasi Ayam Madu.

[Ayam] Nasi ayam madu instructions

  1. Mula mula sekali rebus bahan A. Tak perlu rebus lama kerana ayam nak digoreng juga cukup sehingga air mendidih. Keluarkan ayam. Asingkan sedikit kuah sup untuk membuat nasi, sos merah dan perap ayam. Lebihan sup saya hanya tambah lobak dan daun sup. (saya buat tumis darat : tumis bawang putih dan bawang merah kemudian masukkan ke dalam sup).
  2. Satukan bahan B. Perap selama 2 3 jam. Kemudian boleh lah digoreng. Saya gunakan air fryer sahaja.
  3. Untuk memasak nasi ayam (C) panaskan butter. Kemudian masukkan bawang. Kacau sekata masukkan lemak/kulit ayam. Bila da wangi masukkan beras. Kacau sehingga semuanya sekata.keluarkan kulit ayam. Kemudian pindahkan ke dalam rice cooker. Tambah air rebusan ayam. Masak seperti biasa. Boleh tambah kiub ayam.
  4. Untuk bahan sos (D) kisar bawang putih dan cili besar. Kemudian di dalam pan, satukan semua bahan. Masak sehingga sos agak pekat..
  5. Untuk membuat sos kicap (E) saya hanya gunakan lebihan bahan perapan ayam masak di atas pan sehingga pekat..
  6. Sedia untuk dinikmati. Sedap dimakan bersama salad, tomato dan timun. Siap.

Kedai Bob Nasi kukus dikatakan popular. "Mengenai kelainan nasi ayam madu saya ini, apa saya boleh katakan adalah daging ayam saya ini rasanya lembut sebab dikukus berbanding digoreng," katanya ketika ditemui Bernama digerainya semalam. Selain itu, dia berkata perapan ayam berkenaan juga diletakkan madu sebagai perasa. Ayam bakar madu ini sangat enak apabila disajikan dengan nasi putih yang hangat dan sambal serta aneka lalapan berupa daun selada, kol, mentimun dan sebagainya untuk menambah selera pada saat memakannya. Anda bisa menyajikan ayam bakar madu untuk hidangan selingan pada rumah makan. Alhamdulillah dpt sediakan nasi ayam kegemaran keluarga tersayang.

You Might Also Like

0 nhận xét