Welcome to our website !

How to Cook Perfect Masak Lemak Cili Api Ayam

By tháng 7 20, 2020

Masak Lemak Cili Api Ayam. Ayam Masak Lemak Cili Padi dengan Tips dan Rahsianya. Masukkan ayam dalam periuk dan nyalakan api perlahan. Kacau sehingga kulit ayam nampak kering sedikit.

Masak Lemak Cili Api Ayam Che Nom sangat beruntung kerana ada seorang follower yang ikhlas sudi berkongsi resepi yang asli dari. Resepi Ayam Masak Lemak Cili Api cara Negeri Sembilan yang sangatlah sedap. Menu simple saya hari ni ayam masak lemak cili padi. You can have Masak Lemak Cili Api Ayam using 11 ingredients and 3 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Masak Lemak Cili Api Ayam

  1. You need 1 of ekor ayam.
  2. You need 5 of biji cili padi.
  3. Prepare 1 of inci kunyit hidup.
  4. Prepare 2 of btg serai.
  5. It's 2 of kpg asam keping.
  6. It's 2 helai of daun limau purut (optional).
  7. You need 1/2 of biji nenas (optional).
  8. It's 500 ml of santan.
  9. It's 1 cawan of air.
  10. You need of Garam.
  11. You need of Gula.

Menu yang senang dan sedap bagi saya. Sebenarnya ada banyak cara nak masak ayam masak Saya sediakan video ayam masak lemak kat bawah ni. Boleh la tengok ye sebelum masak tu. Lepas tengok tu jangan lupa subscribe ok… It is also called Ayam Masak Lemak Cili Api.

Masak Lemak Cili Api Ayam step by step

  1. Cuci ayam mcm biasa masuk dlm periuk. Blend cili padi dgn kunyit hidup dan masuk dlm periuk bersama ayam..
  2. Kemudian masuk semua bahan serai, asam keping, santan dan air..
  3. Masak dgn api biasa sambil di kacau perlahan. Sentiasa dikacau hingga mendidih. Bila mendidih dan ayam masak, bole masuk garam, gula dan perisa ikut selera. Siap !.

Cili Api also refers to bird's eye chilli. Here is an image of the Royal Mosque of Seri Menanti (Masjid Diraja Tuanku Munawir), full of Moghul infuence, not quite Minangkabau! Located in the state's royal town of Seri Menanti, the mosque is next to the Old Palace. apapun versinya masakan ini tetap sedap karena kuah yang terasa pedas dan daging ayam yang mat gebu membuat makanan ini banyak digemari oleh orang banyak dan salah satunya adalah suami saya yang setiap akhir week pasti meminta saya untuk membuat ayam masak lemak cili api ni. Bahan resepi masak lomak cili api ayam kampung : Untuk masak lemak cili api udang pun boleh guna resepi ini ya. Kalau air nampak kering tambah air.

You Might Also Like

0 nhận xét