Welcome to our website !

How to Make Tasty Ayam masak Halia muda

By tháng 8 17, 2020

Ayam masak Halia muda. Che Nom nak tunjukkan resepi Ayam masak halia. Hidangan ni sangat sedap dan mudah untuk disediakan. Kalau hari yang sibuk tu, boleh lah masak ayam halia ni.

Ayam masak Halia muda Ayam masak Halia ni ada dua versi sebenarnya, sama ada ayam digoreng terlebih dahulu atau dimasak terus. Guna halia muda banyak-banyak lagi sedap. Kali ini Che Nom nak kongsikan resepi masakan ayam yang mudah dan sangat sedap iaitu Resepi Ayam Masak Halia. You can cook Ayam masak Halia muda using 10 ingredients and 2 steps. Here is how you achieve that.

Ingredients of Ayam masak Halia muda

  1. It's 1 of biji bwg besar di hiris.
  2. It's 5 ulas of bwg putih dihiris halus.
  3. It's 4 of inci halia muda dihiris halus.
  4. It's 5 of bj cili padi ditumbuk kasar.
  5. Prepare 1 of bj cili merah ditumbuk kasar.
  6. You need 5 of sdb sos tiram.
  7. You need of Ayam goreng.
  8. Prepare 1/2 of ekor ayam di potong kecil.
  9. It's 2 of sdk serbuk kunyit.
  10. It's 1 of sdk garam.

Kadang kala kita tak perlu bersusah payah untuk masak sesuatu yang terlalu complicated untuk dihidangkan kepada keluarga. Resepi Ayam Masak Halia Ringkas, Lazat & 'MSG-Free'. Minggu ini, kami telah menghasilkan lauk Ayam Masak Halia simple yang diperisakan dengan bahan-bahan segar sahaja untuk mendapatkan hidangan yang cukup 'flavourful'. Mencari masakan ayam ala Chinese yang sedap?

Ayam masak Halia muda step by step

  1. Goreng ayam yg telah digaram kunyit kan hingga garing.
  2. Tumiskan bwg besar bwg putih cili dan halia kemudian masukkan sos tiram gaul rata.Masukkan ayam dan gaul rata.Dah siap.

Pada perkongsian ini akan kami tuliskan resepi ayam halia Chinese style dengan rasa sebenar. Ayam halia Chinese style rasa sedap dan hangat di perut. Masakan ini berkhasiat dan mampu mengurangkan angin dalam badan. Kalau disebut resepi ayam masak kicap , teringat kepada anak-anak saudara saya yang menjadi kegemaran mereka. Tak perlukan lauk lain,cukup dengan ayam kicap,bertambah nasi dimakan Tak susah pun.

You Might Also Like

0 nhận xét