Welcome to our website !

Recipe: Tasty Sup ayam ala Thai

By tháng 6 14, 2020

Sup ayam ala Thai. Di video kali ini saya mencuba untuk Masak Sup Ayam Ala-Ala Thai. Tapi member bagi tahu masakan yang saya buat ini tomyam huhuhu. tidak apa yang penting. Sup Ayam Thai Sup ayam seperti di kedai tomyam thai.

Sup ayam ala Thai Ia pula banyak terdapat sumsum tulang. Sehingganya kaki ayam sangat disukai oleh sebahagian orang. Sup Ayam Thai Sup Ayam Seperti Di Kedai Tomyam Thai. You can have Sup ayam ala Thai using 14 ingredients and 1 steps. Here is how you achieve it.

Ingredients of Sup ayam ala Thai

  1. Prepare of ayam di potong dadu.
  2. Prepare of bawang putih 5 ulas di potong slice.
  3. Prepare of bawang holland setengah di potong slice.
  4. It's of lengkuas 2 inci di potong slice.
  5. You need of halia 2 inci di potong slice.
  6. You need of cili api 5 biji.
  7. It's 1 of tangkai daun ketumbar di potong slice.
  8. It's sedikit of batang saderi di potong slice.
  9. Prepare 800 ml of air.
  10. You need 1 of biji tomato di potong 6 (optional).
  11. You need 30 ml of sos ikan.
  12. Prepare 3 1/2 sudu teh of garam.
  13. You need 4 sudu teh of perencah knorr.
  14. You need 2 batang of serai di ketuk.

Sup Ayam Kampung Ala Melayu Country Chicken Malay Soup Resepi Ayam Kampong Chef Alexiswandy. Sup ayam ala mamak (chicken soup malaysian indian muslim style). Tips Mengirim Ayam Bangkok Ayam Petarung Thailand. Postur ayam pakoy biasanya memiliki body yang panjang tulangan bagus kasar lebih mendatar dan menunduk (tidak tegap gagah seperti ayam Bangkok umumnya), awalnya ukuran size lebih kecilan seimbang atau sedikit.

Sup ayam ala Thai step by step

  1. Tak perlu tumis,masukkan saja semua barang penyedian dan tunggu sehingga masak nak nampak lagi menarik,taburkan daun ketumbar yang telah dikoyak ke atas sajian..

Sup ayam ginseng ala Korea. foto: pixabay. Sup ayam ala restoran dengan kuah kaldu yang lezat dan daging ayam empuk dapat anda masak di rumah dengan mengikuti resep sop ayam berikut ini. Baca Juga: Resep Sop Iga Sapi Kuah Bening Spesial Empuk. Nah mumpung ayam lagi murah, jadi pagi ini coba bikin resep sup ayam ala ibu. Hari ni che mat masak sup daging tetel ala mamak.

You Might Also Like

0 nhận xét